Bomullsbröllop

Idag är det ett halvår sedan vi firade vår första bröllopsdag. Jag hade tänkt publicera ett inlägg i samband med detta men det hände så mycket annat dessa dagar så istället blir det ett halvår senare. Men den som väntar på något gott! 🙂

Vi firade genom att åka till Umeå och bo på hotell. Hotellet var, för mig i alla fall, själva huvudgrejen då jag längtade efter sköna sängar och hotellfrukost. Vi valde att bo på Comfort Hotell Winn i ett superiorrum för att få rummet i vinkel och utsikt över nästan hela stan. Vi bodde på samma hotell på min möhippa och då var jag jättenöjd.

Utsikt åt ena hållet
Badrummet ❤

Halva rummet fotat i mörkret

Rummen på detta hotell är makalöst fina, servicen kanon och frukosten superbra! Stort plus också att de erbjuder sen utcheckning på söndagar.

Vi anlände halvsent på fredagskvällen men då tror jag mest att vi gick en promenad till Hemmakväll och köpte godis och halvsov på rummet resten av kvällen.

På lördagen hade vi bestämt oss för att besöka bondens marknad, mest för att det kunde vara kul. Det tog ungefär fem minuter, för större än så var det inte. Vi promenerade vidare mot Bildmuseet och spenderade lite tid där. Hehe. Med betoning på lite tid. Konst är inte vår grej. Så det blev en eftermiddag på stan trots att jag helst ville undvika det och göra något minnesvärt.

På kvällen åt vi middag på Bishop’s Arms inne i stan. Där och då blev det min nya favoritrestaurang. Rustik och vällagad pubmat, precis min stil. Maken åt en club sandwich och jag åt fish’n’chips 🙂

Efter det gick vi på bio. Den enda film som visades och vi båda kunde tänka oss att se var Mission Imoossible. Den var bra, men kanske ett otippat val när man firar bröllopsdag 😉

Sen däckade vi nog på hotellrummet 😉

Jag fick ett par vackra örhängen av min man. Örhängen som matchar halsbandet jag bar på vårt bröllop.

Kristaller 🙂

Och min man fick … Trumvirvel … HANDDUKAR i ekologisk bomull. Haha, ingen superpresent kanske. Men jag utgick från temat bomullsbröllop och valde då handdukar. Hos Hildur.se hittade jag handdukar i ekologisk bomull som även är fairtrademärkta. Köpte två duschhanddukar och två vanliga handdukar. Maken verkade glad över tanken bakom i alla fall 😉

2 reaktioner på ”Bomullsbröllop

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.